En aquest vídeo trobaràs la informació sobre què és la seu electrònica i els tràmits que permet fer.
Es defineix com "l'adreça electrònica disponible per als ciutadans a través de xarxes de telecomunicacions mitjançant la qual les administracions públiques difonen informació i presten serveis".
Les seus electròniques han de fer servir, per a identificar-se i garantir la comunicació segura amb elles i a través d'elles, sistemes de signatura electrònica basats en certificats de dispositiu segur o mitjà equivalent.
Altrament, la seu electrònica ha d'estar dotada de les eines de signatura electrònica que permetin garantir la identificació dels subjectes que hi accedeixen, per fer tràmits electrònics o per obtenir informació sobre els procediments en què siguin interessats, així com per garantir la integritat, la confidencialitat i la seguretat dels tràmits.
Per tant, la seu electrònica es configura com un espai virtual segur en el qual el ciutadà pot exercir el seu dret a la comunicació amb l'administració pública per mitjans electrònics i realitzar tràmits administratius. És a dir, la seu electrònica és una oficina virtual de l'administració titular que possibilita l'accés a la informació i la realització de tràmits sense limitacions horàries i sense desplaçament i d'una manera segura.