Escut del Consell Comarcal del Baix Ebre

Atenció al Ciutadà | 977 445 308 | info@baixebre.cat

Més de 210 usuaris es beneficien del Servei d’Ajut a Domicili del Consell Comarcal del Baix Ebre durant el 2012

Imatge
 
Més de 210 usuaris es beneficien del Servei d’Ajut a Domicili del Consell Comarcal del Baix Ebre durant el 2012
17/04/2013

El SAD del Baix Ebre ha realitzat, en el darrer any, 218 atencions personals i continuades a diferents llars de la comarca del Baix Ebre. Unes atencions que tenen la finalitat de promocionar atencions personals, ajudar a la llar o donar suport social a aquelles persones i/o famílies amb dificultats de desenvolupament o d’integració social o manca d’autonomia personal.

El president del Consell Comarcal del Baix Ebre, Lluís Soler, ha manifestat que “des de l’ens comarcal s’està realitzant una aposta decidida per tal de centrar esforços en l’àmbit de les polítiques socials i per tal d’adequar el servei a les necessitats dels usuaris”. En aquest sentir, Soler ha destacat que “aquest any s’ha realitzat un servei d’inspecció de qualitat del servei per conèixer el nivell de satisfacció de les persones beneficiàries, mesurar el nivell de qualitat del servei i identificar aspectes de millorar”.

Per la seva banda, la vicepresidenta d’Atenció a les Persones, Júlia Celma, ha apuntat que “el SAD té la finalitat d’estar al costat de les persones de la comarca que disposen d’una mobilitat i capacitat reduïda que, en el seu dia a dia, necessiten una atenció personal”. La vicepresidenta ha agraït “la tasca social que exerceixen els treballadors familiars al llarg de l’any en els diferents serveis que presten”.

Al llarg del 2012, l’equip de treballadors familiars de l’ens comarcal han realitzat més de 30.000 hores d’atenció al domicili. En aquest sentit, de les 212 persones ateses, 147 han estat dones i 71 homes. Els municipis amb més atencions han estat Deltebre, amb 70, i l’Ametlla de Mar, amb 36 atencions. Les altres poblacions de la comarca, exceptuant Tortosa que disposa de serveis socials propis, també han disposat d’aquest servei.

Cal esmentar que el Servei d’Ajuda a Domicili, des del passat any, disposa d’un sistema de pagament més progressiu en el qual, qui té menys recursos, paga menys. D’aquesta manera, i tenint en compte l’actual conjuntura econòmica, des de l’ens comarcal s’ha donat màxima prioritat a l’accés dels serveis socials a aquells usuaris que més ho necessiten tan funcional com econòmicament.

Teleassistència

És una modalitat del servei d’atenció domiciliària el qual, amb la tecnologia adequada, permet detectar situacions d’emergència, donar una resposta ràpida a aquestes situacions i garantir la comunicació permanent de la persona amb l’exterior. Al llarg de l’any 2012, i mitjançant aquesta modalitat, s’han atès a 154 persones de la comarca.