Escut del Consell Comarcal del Baix Ebre

Atenció al Ciutadà | 977 445 308 | info@baixebre.cat

L'Oficina d'Informació al Consumidor del Baix Ebre resol el 55,6% de les mediacions per conflictes de consum

L'Oficina Comarcal d'Informació al Consumidor es troba ubicada a la planta baixa de la seu del Consell Comarcal.Imatge
 
L'Oficina d'Informació al Consumidor del Baix Ebre resol el 55,6% de les mediacions per conflictes de consum
El president comarcal Daniel Andreu fa un balanç positiu de les actuacions fetes el 2015 i en destaca l'atenció personalitzada
18/02/2016

L'Oficina Comarcal d'Informació al Consumidor (OCIC) del Consell Comarcal del Baix Ebre va fer el 2015 un total de 1.162 actuacions, entre consultes, reclamacions, queixes, mediacions i arbitratges, cosa que representa un 1,7 per cent més que l'any anterior, segons consta en la memòria anual que ha presentat.  En concret, es van resoldre 270 consultes, es van atendre 19 queixes i 416 reclamacions, i no consta cap denúncia. La majoria de reclamacions van correspondre al sector de telefonia i internet, seguit del sector de subministraments bàsics i del petit comerç  i assegurances, entre altres.

Durant el 2015, l'OCIC Baix Ebre va intervenir en 446 sol•licituds de mediació de les quals 248 (el 55,60 per cent) es van resoldre, 173 es  van arxivar per no haver prosperat, 19 es van desestimar i arxivar,  i 6 es van traslladar a arbitratge.

Pel que fa a la procedència principal dels ciutadans que van formular una consulta, queixa o reclamació durant el 2015 a l'OCIC, el  43,5 per cent eren de Tortosa, el 12,74 per cent de Roquetes, el 9,01 per cent de Deltebre i el 6,66 per cent de l'Ampolla.

En global, l'Oficina Comarcal d'Informació al Consumidor ha resolt positivament al voltant del 75 per cent de les actuacions. Segons el president del Consell Comarcal del Baix Ebre, Daniel Andreu, “una de les claus de l'èxit de l'OCIC respon a l'atenció personalitzada, de manera que l'usuari se sent atès i respectat a l'hora de plantejar els seus dubtes o demandes sobre consum, i és precisament en aquesta dinàmica de treball en què es fonamenta el progressiu creixement de l'Oficina Comarcal d'Informació al Consumidor del Baix Ebre”.

El Consell Comarcal del Baix Ebre disposa de l'Oficina Comarcal d'Informació al Consumidor des de 2004. S’ubica a la planta baixa de la seu de la institució i l'horari d'atenció al públic és de dilluns a divendres d'11.00 a 14.00 hores. Des d'aquesta oficina s'informa els consumidors sobre els seus drets i la forma d'exercir-los, es reben i tramiten les queixes, consultes i denúncies presentades i es tramiten les reclamacions portant a terme les mediacions que se'n derivin, entre d'altres serveis. A més, l’OCIC Baix Ebre organitza periòdicament xerrades divulgatives sobre consum adreçades a les associacions de dones i gent gran, i als escolars de la comarca.