Escut del Consell Comarcal del Baix Ebre

Atenció al Ciutadà | 977 445 308 | info@baixebre.cat

L’Oficina Comarcal de Consum del Consell Comarcal del Baix Ebre atén 408 reclamacions l’any 2014

Imatge
 
L’Oficina Comarcal de Consum del Consell Comarcal del Baix Ebre atén 408 reclamacions l’any 2014
Un 78% s’han resolt positivament mitjançant el servei de mediació
26/02/2015

L’Oficina Comarcal de Consum de l’ens comarcal del Baix Ebre ha realitzat al llarg del darrer any 1.142 actuacions. D’aquestes, 408 han estat reclamacions davant d’un servei o producte ineficient o defectuós. En aquest sentit, i com ja va sent habitual, el sector que ha rebut més reclamacions ha estat el de la telefonia mòbil, seguit del sector d’Internet i la telefonia fixa.

El president del Consell Comarcal del Baix Ebre, Lluís Soler, ha destacat el paper de l’Oficina comarcal de Consum ja que “és un servei necessari per tal d’atendre les demandes i consultes dels habitants de la comarca al voltant d’un producte o servei irregular, i per donar resposta a les queixes dels consumidors mitjançant un servei de mediació”. Aquest servei de mediació consisteix amb la intervenció d’una tercera persona imparcial i experta amb l’objectiu d’ajudar les parts i facilitar l’obtenció d’un acord satisfactori.

D’aquesta manera, de les 408 reclamacions presentades, un 78% s’han resolt positivament mitjançant el servei de mediació. La resta s’han traslladat a arbitratge. El vicepresident de Dinamització Econòmica, Xavier Royo, ha explicat que “les atencions realitzades mostren que aquest és un servei important per a la gent de la comarca que necessita informació, o que té inquietuds o queixes per una situació determinada”.

Més enllà de gestionar les reclamacions i solucionar els dubtes dels consumidors, des del Departament de Consum també es realitzen campanyes d’inspecció per tal de comprovar si l’establiment, producte o servei ofert s’atén a la normativa o disposa de la qualitat exigida. En aquest sentit, es realitzen campanyes de correcció de mercat, comprovació de protocols, comprovació de requisits generals, presa de mostres i control sistemàtic de productes industrials.

Paral•lelament, al llarg dels darrers tres anys, l’Oficina Comarcal de Consum ha organitzat xerrades dirigides a les dones, a la gent gran i a les escoles per tal de fomentar el consum responsable i conscient entre la ciutadania, i donar a conèixer el servei que es presta des de l’ens comarcal.