Escut del Consell Comarcal del Baix Ebre

Atenció al Ciutadà | 977 445 308 | info@baixebre.cat

Els usuaris del Servei d’Ajuda a Domicili (SAD) valoren amb un 9,6 la qualitat del servei

Imatge
 
Els usuaris del Servei d’Ajuda a Domicili (SAD) valoren amb un 9,6 la qualitat del servei
Un 92% dels entrevistats afirmen que les tasques es realitzen correctament
13/01/2015

El Consell Comarcal del Baix Ebre ha realitzat un estudi de satisfacció del servei als usuaris que diàriament gaudeixen del Servei d’Ajuda a Domicili (SAD). El resultat d’aquest anàlisi posa de manifest que la qualitat del servei prestat és excel•lent, doncs els usuaris, de mitjana, valoren amb un 9,6 la seva satisfacció vers el SAD.

Per al president del Consell Comarcal del Baix Ebre, Lluís Soler, aquesta dada “és una mostra tangible del gran treball i esforç que realitzen, dia rere dia, l’equip de treballadores familiars de l’ens comarcal”. El president ha afegit que “aquest tipus d’estudis són una eina eficaç per tal de comprovar si la feina realitzada s’adequa a les expectatives de l’usuari i, en el cas que no sigui així, poder millorar el servei”.

L’estudi, elaborat entre els mesos de març i juliol mitjançant una entrevista al 70% dels usuaris, també conclou altres aspectes. Per exemple, un 100% dels entrevistats expressa que el tracte personal amb la treballadora social és força positiu. Per a la vicepresidenta d’Atenció a les Persones, Júlia Celma, la realització d’aquest estudi “és una mostra de què l’ens comarcal treballa per adequar la qualitat dels serveis que presta diàriament a la ciutadania i per tal de saber quina és l’opinió dels usuaris que es beneficien de la prestació”.

Valoració de les tasques encarregades
Un 92% dels entrevistats expressa que les tasques encarregades a les treballadores familiars es materialitzen correctament. Entre aquestes tasques, les més realitzades, en el cas que l’habitatge disposi d’una persona cuidadora, són la d’higiene personal, la de suport emocional i les cures personals.

Ara bé, en el cas que l’habitatge no disposi d’una persona cuidadora, les feines principals són les d’acompanyament fora de la llar, el control de la medicació i el suport emocional. La durada del servei depèn de la situació de l’usuari, tot i això el més freqüent és que totes aquestes tasques es realitzin en una mitjana de 5 o 3 hores setmanals.

Finalment, un 88% dels usuaris consideren que el Servei d’Ajuda a Domicili els ha permès millorar la seva qualitat de vida, un 55% pensen que ha ajudat a descarregar o donar suport al cuidador o cuidadora principal, i un 26% afirmen que els permet continuar vivint de forma autònoma.