Escut del Consell Comarcal del Baix Ebre

Atenció al Ciutadà | 977 445 308 | info@baixebre.cat

El consell d’alcaldes del Baix Ebre analitza els resultats dels estudis del projecte 7 comarques vers el turisme i el sector agroalimentari

Imatge
 
El consell d’alcaldes del Baix Ebre analitza els resultats dels estudis del projecte 7 comarques vers el turisme i el sector agroalimentari
05/09/2013

Els alcaldes de la comarca del Baix Ebre, juntament amb el president del Consell Comarcal del Baix Ebre, Lluís Soler, han celebrat l’habitual reunió per debatre i tractar diferents qüestions relacionades amb el territori. En aquest cas, la trobada s’ha centrat en analitzar els resultats de les actuacions del pla 7 comarques en proposar el catàleg de serveis per al nou ens de polítiques ambientals i en estudiar les propostes i esmenes del Pla Director Urbanístic, entre d’altres temàtiques.

El projecte 7 comarques, anomenat Baix Ebre Avant, té com a finalitat dinamitzar l’activitat econòmica de la comarca. El president del Consell Comarcal del Baix Ebre, Lluís Soler, ha destacat que “Baix Ebre Avant té l’objectiu de fomentar la creació d’ocupació en base a les necessitats del sector turístic i agroalimentari i millorar el benestar de la comarca mitjançant la potenciació dels recursos del territori amb la col•laboració del diversos agents socials i econòmics”.

Durant el primer any del projecte, i entre d’altres accions, s’han realitzat estudis per tal de copsar quines són les potencialitats del territori i copsar les necessitats de les empreses privades per tal que l’administració pugui ajudar a solventar-les. En el cas del sector turístic, s’han realitzat 50 entrevistes, d’una hora i mitja de durada, a empreses i sector públic.

Entre d’altres coses, els entrevistats suggereixen prestar una major informació al turista. Doncs consideren que la senyalització dels recursos turístics és inexistent i que la infraestructura bàsica d’acollida no s’adapta a les necessitats actuals. A més, també es demana que, per tal d’orientar al visitant, els establiments haurien de disposar de més informació turística.

Alhora, l’estudi també mostra la preocupació del sector per la necessitat de millora en la professionalització. L’anàlisi posa de manifest la falta d’estratègies comunes per a la promoció i venda de productes i estades turístiques, així com la poca presència de màrqueting online i baix nivell de treball amb els tour operadors especialitzats.

De cara al futur, el sector demana suport per internacionalitzar el seu servei i comercialitzar l’oferta a nous públics, explotar nous atractius turístics i una taula de treball entre sector públic i privat per tal de prendre decisions en una mateixa direcció.

En relació amb el sector agroalimentari, s’han realitzat 46 entrevistes a empreses i agents representatius de la comarca. De forma genèrica, les empreses coincideixen en què hi ha una demanda per la promoció del producte local i per la diferenciació territorial atès la qualitat del producte gastronòmic.
A nivell general, però, els empresaris conclouen que manca una política comuna entre el sector agroalimentari i turístic per a promocionar-se i beneficiar-se mútuament, i demanen ajuda en la internacionalització, comercialització i promoció del producte per captar nous clients.