Escut del Consell Comarcal del Baix Ebre

Atenció al Ciutadà | 977 445 308 | info@baixebre.cat

El Consell Comarcal del Baix Ebre i l’Obra Social “la Caixa” presenten un acord per a l’adquisició d’un vehicle de transport adaptat

Imatge
 
El Consell Comarcal del Baix Ebre i l’Obra Social “la Caixa” presenten un acord per a l’adquisició d’un vehicle de transport adaptat
Aquest servei beneficia diàriament a 119 persones de la comarca mitjançant una flota de cinc vehicles que, cada dia, realitzen més de 850 kilòmetres per a transportar als usuaris als diferents municipis i/o centres ocupacionals o centres de dia
29/12/2014

L’ens comarcal del Baix Ebre i l’Obra Social “la Caixa” han signat un conveni de col•laboració mitjançant el qual l’entitat bancària aportarà una quantitat de 15.000€ per tal de sufragar la primera anualitat del cost de l’adquisició d’un nou vehicle per al servei de transport adaptat.   

En aquest sentit, el president del Consell Comarcal del Baix Ebre, Lluís Soler, ha volgut agrair el gest realitzat per l’entitat i ha manifestat que “amb la rúbrica d’aquest acord fem un pas endavant en la millora de la qualitat dels serveis socials i, en especial, del servei de transport adaptat”.

Aquest servei beneficia diàriament a 119 persones de la comarca mitjançant una flota de cinc vehicles que, cada dia, realitzen més de 850 kilòmetres per a transportar als usuaris als diferents municipis i/o centres ocupacionals o centres de dia. Soler ha explicat que “amb l’adquisició del vehicle, que es durà a terme durant el primer semestre de l’any 2015, podrem redistribuir les rutes, donar més capacitat a potencials usuaris i reduir la durada dels trajectes. És a dir, prestar un millor servei a la ciutadania”.

Per la seva banda, tant la directora d’Institucions a Tarragona de Caixabank, Tatiana Caro, com la directora de zona de Caixabank, Mercè Caballé, han coincidit en destacar que “des de l’entitat es prioritza donar suport a tots aquells projectes socials que suposen un valor afegit per a la ciutadania”.

Durant el transcurs del mandat s’ha treballat constantment per tal de millorar el servei de transport adaptat atesa la seva importància en el dia a dia de moltes famílies. D’aquesta manera, durant els 3 darrers anys s’ha eliminat el dèficit econòmic del servei i s’ha internalitzat la seva prestació gràcies a l’adquisició, a cost cero, de nous vehicles de transport adaptat. Paral•lelament, s’han aplicat bonificacions econòmiques als usuaris, de manera que qui menys pot menys paga, i s’han distribuït les rutes facilitant a l’usuari la seva recollida. Tant és així que, en termes generals, els vehicles van a buscar l’usuari a casa seva.