Escut del Consell Comarcal del Baix Ebre

Atenció al Ciutadà | 977 445 308 | info@baixebre.cat

Bases reguladores de la convocatòria per a la concessió d’ajuts individuals de menjador a la comarca del Baix Ebre, curs escolar 2016/2017

Bases reguladores de la convocatòria per a la concessió d’ajuts individuals de menjador a la comarca del Baix Ebre, curs escolar 2016/2017
Departament: 
Ensenyament
Termini de presentació: 
31/05/2016
Beneficiaris: 

Pot sol·licitar l’ajut de menjador escolar l’alumnat que reuneixi els requisits següents:
a) Estar matriculat en un centre educatiu sostingut amb fons públics de Catalunya, en qualsevol dels cursos dels ensenyaments de segon cicle d’educació infantil, d’educació primària i educació secundària obligatòria, durant el curs escolar 2016/2017.
b) Presentar la sol·licitud i la documentació de l’article 3 en els terminis i la forma establerts en aquesta convocatòria. La sol·licitud de l’ajut pot ser presentada pel tutor legal o qui tingui la guarda de l’alumne.
c) No tenir el servei de menjador amb caràcter preceptiu i per tant, gratuït, d’acord amb del Decret 160/96, de 14 de maig.
d) Fer ús del servei de menjador escolar des de l’inici de curs.
e) No superar el llindar de renda familiar anual d’acord amb el punt 7 d’aquestes bases.
f) No superar el llindar de volum de negoci. Podran optar als ajuts les unitats familiars amb un volum de negoci no superior a 155.000€, calculat sumant els volums de negoci de tots els membres computables de la unitat familiar.
g) No superar el llindar de rendiments patrimonials. Podran optar als ajuts les unitats familiars en què la suma de tots els rendiments nets reduïts del capital mobiliari més el saldo net positiu de tots els guanys i pèrdues patrimonials pertanyents als membres computables de la família, excloent les subvencions rebudes per a l’adquisició o rehabilitació de la vivenda habitual i, en el seu cas, la renda bàsica d’emancipació, no superi 1.700€.
No es tindran en compte als efectes previstos en aquest apartat els primers 1.500€ dels premis en metàl·lic o en espècie obtinguts per la participació en jocs, concursos, rifes o combinacions aleatòries, ni tampoc aquelles prestacions econòmiques d’urgència social, atorgades per administracions públiques, que tinguin per finalitat atendre situacions de necessitats puntuals, urgents i bàsiques de subsistència.
Els elements indicatius de patrimoni es computaran de conformitat amb el que disposa la normativa de l’impost de la renda de les persones físiques pel seu valor a 31 de desembre.
h) Llindar de valors cadastrals de finques urbanes: podran optar als ajuts les unitats familiars en què la suma dels valors cadastrals de les finques urbanes dels membres computables que componen la unitat familiar, exclòs l’habitatge habitual, no superi els 42.900 €. En el cas d’immobles en què la data efecte de la darrera revisió cadastral estigui compresa entre l’1 de gener de 1990 i el 31 de desembre de 2002, es multipliquen els valors cadastrals per 0,49. En el cas que la data de revisió sigui posterior al 31 de desembre de 2002, els valors cadastrals es multipliquen pels coeficients següents:
Coeficient Any revisió
0,43 2003
0,37 2004
0,30 2005
0,26 2006
0,25 2007
0,25 2008
0,26 2009
0,28 2010
0,30 2011
0,32 2012
0,34 2013
0,36 2014
0,38 2015
i) Llindar de valors cadastrals de finques rústiques: podran optar als ajuts les unitats familiars en què la suma dels valors cadastrals de les finques rústiques, exclòs l’habitatge habitual, que pertanyin als membres computables de la unitat familiar no superi la quantitat de 13.130 € per cada membre computable.
Aquests requisits s’han de complir en el moment de la presentació de la sol•licitud. La modificació d’aquestes circumstàncies pot comportar la revocació de l’ajut.

Per la naturalesa de l’ajut i l’especificitat del col·lectiu, per obtenir la condició de becari no cal acreditar el compliment dels requisits establerts a l’article 13.2 de la Llei 38/2003. De 17 de novembre, general de subvencions.

Documentació a aportar: 

Les sol·licituds es presentaran preferentment al registre general del Consell Comarcal del Baix Ebre (C. Barcelona, 152 –Tortosa), de dilluns a divendres, en horari de 9h a 14h, acompanyades de la documentació necessària que acrediti la situació econòmica i familiar, i la corresponent documentació annexa d’acord amb allò que disposen les següents clàusules:

1. Documentació obligatòria
a) Model normalitzat de sol·licitud (Annex 1) degudament complimentat pel representant legal de l’alumne/a.

La presentació de la sol·licitud de l’ajut implica l’autorització de tots i cadascun dels membres de la unitat familiar, per tal que el Consell Comarcal del Baix Ebre o el Departament d’Ensenyament puguin sol·licitar les següents dades relatives a la renda, patrimoni familiar i convivència:
- Dades relatives a la renda i patrimoni: a l’apartat d’autorització, caldrà declarar tots els membres de la unitat familiar que conviuen al domicili amb el nom, cognoms, NIF/NIE dels majors de 14 anys i signatura de cadascun dels membres (en el cas dels menors de 18 anys haurà de signar el representant legal).

- Dades relatives a la convivència: el Consell Comarcal obtindrà aquestes dades de l’EACAT, a través de la Via Oberta, en cas que es detecti una errada substancial en el volant de convivència de la unitat familiar, expedit per l’ajuntament corresponent.

Altres consideracions

- Si sol·licita l’ajut més d’un membre de la família, es farà en un únic imprès.
- En el cas d’alumnes que acreditin la convivència en custòdia compartida amb els seus progenitors, hauran de presentar dues sol·licituds indicant el nombre de dies que l’alumne conviu amb cada progenitor.
- Les famílies ateses pels serveis socials hauran de declarar aquesta situació a la sol·licitud indicant per quins serveis socials són ateses.
b) Fotocòpia del NIF/NIE (targeta identificativa per a estrangers) de tots els membres de la unitat de convivència o, en el cas de no disposar-ne, el certificat de naixement o llibre de família. En el cas dels membres estrangers d’una unitat familiar, la presentació del passaport no serà vàlida a efectes de la valoració ordinària de la sol·licitud.
c) Volant de convivència a 31 de desembre de 2015.
d) Codi identificador únic de l’alumne (IDALU). En cas de no conèixe’l, la família pot demanar-lo al centre educatiu.
e) En el cas que el Consell Comarcal ho cregui oportú, podrà requerir altra documentació necessària per a la valoració de la situació socioeconòmica de la unitat familiar.
3.2. Documentació no obligatòria
Totes les famílies que compleixin amb els requisits especificats en l’article 2 i que acreditin, mitjançant els documents oficials especificats a continuació, alguna de les circumstàncies següents, seran objecte de puntuació complementària.

Acreditació de situacions específiques de la unitat familiar (vegeu article 5.2.)
a) Família nombrosa. Caldrà acreditar la circumstància amb una fotocòpia del títol de família nombrosa, vigent en el moment de la seva presentació.
b) Família monoparental –quan la família està formada pel mare/pare sol/a amb infant/s, sempre que aquest/s convisqui/n amb aquell o aquella. L’acreditació es farà mitjançant el títol de família monoparental. El títol haurà de ser vigent en el moment de la seva presentació.
c) Infants en acolliment. S’acreditarà mitjançant la resolució d’acolliment de la Direcció General d’Atenció a la Infància i Adolescència.
d) Discapacitat de l’alumne o alumna o germans: s’acreditarà mitjançant el certificat que acrediti la discapacitat, emès per un Centre d’Atenció a Persones amb Discapacitat (CAD) del Departament de Benestar i Família, o pels organismes competents d’altres comunitats autònoms.
e) Redistribució equilibrada d’alumnat amb necessitats educatives específiques. Els Serveis Territorials comunicaran aquesta circumstància al Consell Comarcal quan així es produeixi.
f) En cas d’alumnes escolaritzats en centres públics i d’educació especial, caldrà adjuntar la resolució corresponent de l’escolarització compartida i indicar els dies que hi assisteixen a la sol•licitud.
g) Distància de més de 3km des del domicili on resideix l’alumne al centre escolar i per la durada del desplaçament superior a 25 minuts. S’acreditarà mitjançant certificat de distància emès per l’ajuntament corresponent.
h) Conveni o sentència de divorci, si s’escau.
i) Document acreditatiu de prestacions econòmiques d’urgència social, atorgades per administracions públiques que tinguin per finalitat atendre situacions de necessitats puntuals, urgents i bàsiques de subsistència, com per exemple l’alimentació, el vestit i l’allotjament.
j) Les sol·licituds susceptibles d’informe social, hauran d’anar acompanyades del mateix en el moment de la seva presentació.